Dag 1, dinsdag 19 maart

Openingstijden van 11:00 – 18:00

Grote zaal

11.30 uur Ariane van Mancius

Millennialmarketing

Millennials zijn hard op weg de belangrijkste consumentengroep te worden. Dat vraagt om een andere, vernieuwende manier van denken voor voedselproducenten en verpakkingsprofessionals.

12.15 uur Dr. Arie Barendregt, DBA RM

Marketingmissers met verpakkingen

Voorbeelden van consumentenverpakkingen en verzendverpakkingen die qua constructie, toepassing, communicatie en tekst geheel of gedeeltelijk mislukt zijn. Zulke marketingmissers zijn soms eenvoudig te voorkomen.

13.30 uur Christine Boland

Mastering Mixed Realities and the shifting consumer needs

Aan de hand van wereldnieuws, maatschappelijke en technologische ontwikkelingen de tijdgeest duiden en doorgronden en het effect daarvan laten zien op de consument; dat is wat Christine Boland tijdens haar presentatie zal doen.

15.30 uur Prof. dr. Erik Scherder

Aantrekkingskracht, verleiding: hoe werkt ons brein?

Erik Scherder heeft geen nadere introductie nodig: hij geeft op boeiende wijze een kijkje in het menselijk brein. Wat maakt iets aantrekkelijk om naar te kijken? Of wat gebeurt er überhaupt als je dingen fijn vindt en naar verlangt?

16.45 uur Matt van der Poel RM, partner Fresh Forward

The transformation sweetspot of branding

We staan aan de vooravond van een nieuwe economie: de transformatie economie. En dat betekent nogal wat voor de rol van branding. De tijd is rijp om marketeers te informeren en te inspireren om echt het verschil te maken.

Dag 2, woensdag 20 maart

Openingstijden van 11:00 – 18:00

Grote zaal

11.30 uur Marcel Joosten, directeur Marketing & Innovatie Van Geloven Snacks

Meer segmentatie en kleur in het Mora-schap door innovatie en designstructuur

12.15 uur Jason Kempen, DesignBridge

Internationale designtrends

Trends gezien vanuit een internationaal opererend designbureau

13.30 uur Prof. dr. Erik Scherder

Aantrekkingskracht, verleiding: hoe werkt ons brein?

Erik Scherder heeft geen nadere introductie nodig: hij geeft op boeiende wijze een kijkje in het menselijk brein. Wat maakt iets aantrekkelijk om naar te kijken? Of wat gebeurt er überhaupt als je dingen fijn vindt en naar verlangt?

14.45 uur Floor Derksen, AH

Het retailmerkverhaal Delicata chocolade

De merkaanpak van Delicata is, anders dan een A-merk, afhankelijk van het beleid binnen Albert Heijn.

15.30 uur Prof. dr. Victor Lamme

Neuromarketingonderzoek:  wat mensen echt willen

SHOPPERMARKETING Hoe kiezen mensen en waarom doen mensen niet wat ze zeggen: onbewuste drijfveren.

16.30 uur Art Frickus

De kracht van het onbewuste “Niets is wat het lijkt”.

SHOPPERMARKETING Eyetracking en gedragsonderzoek op de winkelvloer.

Zandstraalcabine

11.45 uur Ruud Boer, directeur BTM, auteur ‘Brand Design’

Verpakking vaak onderschat als Brand Design instrument.

Sterke merken zijn relevant, onderscheidend en geloofwaardig.

Brand Design – het vormen en vormgeven van merken – legt hiervoor de basis.

Shopper Marketing Update Live

SESSIEBLOK 1

14.00 – 14.30 uur Walter Limpens – Neurensics.

De verpakking online moet direct impact scoren. Maar doet het dat? Walter leidt ons door de uitkomsten van een onderzoek naar het optimale uiterlijk van de verpakking online.

14.30 – 15.00 uur Bram van Schijndel – De Proteus Display

Er is al veel gepubliceerd over een nieuwe displayvorm voor de winkelvloer, de Proteus display. Bram licht ons het concept toe en doet verslag van de reacties van marktpartijen in binnen en buitenland.

SESSIEBLOK 2

15.30 – 16.00 uur Bart de Rooy – iconicdesign.

Hoe overtuigend is jouw merk? Krijgt de creativiteit in het verpakkingsontwerp nog de ruimte? Bart gaat in op de must do’s  en de kansen uit trends en zal alles rijkelijk illustreren.

16.00 – 16.30 uur Dirk van Eunen – KEGA.

Een zeer inspiratievolle visie op de retail van morgen. De shopper is inmiddels gewend aan de digitale omgeving. Maar zal de “stenen”retail de online omgeving gaan toevoegen of zal de online omgeving zorgen voor een geheel nieuwe retail ?

Zandstraalcabine

11.45 uur Michael Nieuwesteeg, directeur NVC

Verpakken voor e-commerce: Quo Vadis?

Web Retail Packaging (WRP) is een essentiële factor voor de verdere stabiele groei van e-commerce, vooral als het gaat om fysieke producten. Hoe ziet de toekomst van WRP eruit en welke verpakkingsaspecten vormen risico’s of kansen?

12.30 uur Kachung Tsang, Packaging Innovation manager JDE

Innovatie gaat niet over goede ideëen. Het gaat om het oplossen van een echt probleem.

De visie van een packaging manager met ervaring in marktonderzoek

14.30 uur Eef de Ferrante, directeur AIPIA

Verpakkingen, Blockchain en IoT