Dag 1, dinsdag 19 maart

Openingstijden van 11:00 – 18:00

Grote zaal

Millennialmarketing

Millennials zijn hard op weg de belangrijkste consumentengroep te worden. Dat vraagt om een andere, vernieuwende manier van denken voor voedselproducenten en verpakkingsprofessionals.

Marketingmissers met verpakkingen

Voorbeelden van consumentenverpakkingen en verzendverpakkingen die qua constructie, toepassing, communicatie en tekst geheel of gedeeltelijk mislukt zijn. Zulke marketingmissers zijn soms eenvoudig te voorkomen.

Mastering Mixed Realities and the shifting consumer needs

Aan de hand van wereldnieuws, maatschappelijke en technologische ontwikkelingen de tijdgeest duiden en doorgronden en het effect daarvan laten zien op de consument; dat is wat Christine Boland tijdens haar presentatie zal doen.

Aantrekkingskracht, verleiding: hoe werkt ons brein?

Erik Scherder heeft geen nadere introductie nodig: hij geeft op boeiende wijze een kijkje in het menselijk brein. Wat maakt iets aantrekkelijk om naar te kijken? Of wat gebeurt er überhaupt als je dingen fijn vindt en naar verlangt?

The transformation sweetspot of branding

We staan aan de vooravond van een nieuwe economie: de transformatie economie. En dat betekent nogal wat voor de rol van branding. De tijd is rijp om marketeers te informeren en te inspireren om echt het verschil te maken.

Dag 2, woensdag 20 maart

Openingstijden van 11:00 – 18:00

Grote zaal

Meer segmentatie en kleur in het Mora-schap door innovatie en designstructuur

Internationale designtrends

Trends gezien vanuit een internationaal opererend designbureau

Aantrekkingskracht, verleiding: hoe werkt ons brein?

Erik Scherder heeft geen nadere introductie nodig: hij geeft op boeiende wijze een kijkje in het menselijk brein. Wat maakt iets aantrekkelijk om naar te kijken? Of wat gebeurt er überhaupt als je dingen fijn vindt en naar verlangt?

Het retailmerkverhaal Delicata chocolade

De merkaanpak van Delicata is, anders dan een A-merk, afhankelijk van het beleid binnen Albert Heijn.

Neuromarketingonderzoek:  wat mensen echt willen

SHOPPERMARKETING Hoe kiezen mensen en waarom doen mensen niet wat ze zeggen: onbewuste drijfveren.

De kracht van het onbewuste “Niets is wat het lijkt”.

SHOPPERMARKETING Eyetracking en gedragsonderzoek op de winkelvloer.

Zandstraalcabine

Verpakking vaak onderschat als Brand Design instrument.

Sterke merken zijn relevant, onderscheidend en geloofwaardig.

Brand Design – het vormen en vormgeven van merken – legt hiervoor de basis.

Shopper Marketing Update Live

SESSIEBLOK 1

De verpakking online moet direct impact scoren. Maar doet het dat? Walter leidt ons door de uitkomsten van een onderzoek naar het optimale uiterlijk van de verpakking online.

Er is al veel gepubliceerd over een nieuwe displayvorm voor de winkelvloer, de Proteus display. Bram licht ons het concept toe en doet verslag van de reacties van marktpartijen in binnen en buitenland.

SESSIEBLOK 2

Hoe overtuigend is jouw merk? Krijgt de creativiteit in het verpakkingsontwerp nog de ruimte? Bart gaat in op de must do’s  en de kansen uit trends en zal alles rijkelijk illustreren.

Een zeer inspiratievolle visie op de retail van morgen. De shopper is inmiddels gewend aan de digitale omgeving. Maar zal de “stenen”retail de online omgeving gaan toevoegen of zal de online omgeving zorgen voor een geheel nieuwe retail ?

Zandstraalcabine

Verpakken voor e-commerce: Quo Vadis?

Web Retail Packaging (WRP) is een essentiële factor voor de verdere stabiele groei van e-commerce, vooral als het gaat om fysieke producten. Hoe ziet de toekomst van WRP eruit en welke verpakkingsaspecten vormen risico’s of kansen?

Innovatie gaat niet over goede ideëen. Het gaat om het oplossen van een echt probleem.

De visie van een packaging manager met ervaring in marktonderzoek

Verpakkingen, Blockchain en IoT