NIEUWS .

NEUROMARKETEER VICTOR LAMME

13 november 2018

Neuromarketeer

Hoogleraar cognitieve neurowetenschappen prof. dr. Victor Lamme is ook actief op het gebied van neuromarketing. Met de komst van hersenscans werd het voor het eerst mogelijk de impact van reclame, verpakking en design direct te meten in het brein van de consument. Leer waarom consumenten ondervragen zo weinig zegt over consumentengedrag en waarom 80% van de producten die in de markt worden gezet daarom mislukt. Ontdek op welke knoppen in het brein van de consument moet worden gedrukt voor een effectieve marketing. En wat de nieuwste ontwikkelingen zijn in de toepassing van hersenwetenschap in marketing.

NEUROPSYCHOLOGIE EN VERPAKKEN – ERIK SCHERDER

8 november 2018

Neuropsychologie 

Wat je met de verpakking wilt, is de aandacht van de consument trekken en verleiden tot aankopen. Prof. dr. Erik Scherder, hoogleraar neuropsychologie, weet alles over de werking van de menselijke geest. Uit zijn vele tv-optredens blijkt wel dat hij als geen ander kan vertellen wat er in de hersenen gebeurt als mensen aandacht willen hebben of willen verleiden. Een inspirerend verhaal.

4 VRAGEN AAN MARC VAN DEN MAAGDENBERG

8 oktober 2018

ManagementMedia organiseert volgend jaar maart het NL Packaging Design & Creation Event, een spin-off van de reeds bekende NL Packaging Awards. Voor de organisatie van het event heeft men voormalig Event Director van o.a. Empack en Packaging Innovations, Marc van den Maagdenberg van Brand-Marc aangetrokken. Hij geeft antwoord op enkele prangende vragen…

Vanwaar de stap om een eigen verpakkingsevent te gaan organiseren?
De stap is een logische wanneer je een opsomming maakt van de actuele feiten; ManagementMedia is al ruim 30 jaar de toonaangevende mediapartij in deze sector, men organiseert sinds enkele jaren de zeer succesvolle NL Packaging Awards en heeft qua eventorganisator inmiddels een gevestigde naam opgebouwd in de grafische sector en de horeca. Dit in combinatie met het feit dat er geen vergelijkbaar event volgend jaar op de kalender staat en de vraag vanuit de markt om vernieuwing en een jaarlijks event rond verpakkingsdesign, creation en marketing heeft ons besloten deze stap te zetten.

Hoe is het idee ontvangen?
Uiteraard zijn we niet over 1 nacht ijs gegaan, we hebben diverse toonaangevende partijen gesproken en die input hebben we gebruikt om een kansberekening te maken en om het event richting te geven. Dit in combinatie met de enorme kennis die ManagementMedia in huis heeft maakte dat het event zeer warm is onthaald.
Deze doelgroep staat open voor nieuwe initiatieven en heeft het volste vertrouwen in ons, niet voor niets is 40% al gereserveerd. Dit ondanks het feit dat we kritisch kijken naar welke partners we er bij willen hebben omdat vervuiling van het aanbod killing is voor het succes van het event.  We gaan niet voor kwantiteit maar voor kwaliteit!

Welke richting gaat het conferentieprogramma op?
Het zal niemand verbazen dat hier is gekozen voor een marketingbenadering van verpakken en verleiden op het schap. Het programma loopt van Shoppermarketing tot Neuropsychologie. Op het event draait alles om netwerken, inspiratie en kennis. Met zorg worden de sprekers geselecteerd waarbij natuurlijk ook over de grenzen van het vak gekeken wordt. Zo spreken de van televisie bekende hoogleraren neuropsychologie Eric Scherder en Victor Lamme. Andere sprekers zijn Arie Barendregt (Marketingmissers), Ariane van Mancius (Millenialmarketing) en trendwatcher Christine Boland. Ook kun je presentaties over intelligente verpakkingen, shoppermarketing en circulair verpakken verwachten. Het complete programma wordt in november bekend gemaakt.
Een belangrijk onderdeel van het NL Packaging Event is het Shopper Marketing Congres van Marketing Tribune. De samenwerking met Marketing Tribune draagt bij om onze doelgroep buiten de verpakkingswereld warm te krijgen om naar het NL Packaging Event te komen.

Hoe denk je de doelgroep zo ver te krijgen om het event te komen bezoeken?
De combinatie van een ijzersterk en gevarieerd conferentieprogramma, het Shoppermarketing congress en het aanbod van innovatieve, oplossingsgericht denkende partners, maakt het een niet te missen event. Het is nieuw, vernieuwend en bruisend zoals de NL Packaging Awards jaarlijks bewijzen. De nominaties voor de 2019 Awards worden tijdens het event bekend gemaakt en zijn dan uiteraard ook aanwezig. We hebben met onze eigen titels Verpakkingsmanagement en Verpakken Magazine de 2 toonaangevende media in huis, de samenwerking met Marketing Tribune zorgt voor de juiste partner in die kant van de markt. Ontzorgen van de partners en bezoekers is een laatste stap… De Rijtuigenloods ligt naast het Centraal Station van Amersfoort en is ook prima met de auto bereikbaar, bovendien zijn er ruim voldoende gratis parkeerplaatsen voorhanden. Entree is gratis wanneer je in de doelgroep past, catering volledig verzorgt.

DAAROM KIEZEN PARTNERS VOOR NL PACKAGING EVENT

3 oktober 2018

Ruim 20 bedrijven hebben zich inmiddels gemeld als partner van NL Packaging Event. Een diverse groep waarbij alle facetten van de verpakking aan bod komen. Leveranciers van materialen, designbureaus, drukkers, etc. Organisator ManagementMedia is heel dankbaar voor hun vertrouwen in dit nieuwe event en vroeg hen waarom zij deze keuze hebben gemaakt.

Elke Coolen, DeeDee Pouch Proffesionals: “Een prachtig concept met dito locatie en een ontzorgende beurs organisatie, daarmee is NL Packaging Event een unieke kans om in de juiste sfeer de perfecte stazakken te ontwikkelen. Daar gaan wij van glimlachen!”

Tony Veer, The Box: “The Box werkt al jaren prettig samen met ManagementMedia en staat open voor nieuwe ideeën. De markt heeft behoefte aan een jaarlijks verpakkingsevent op niveau, specifiek voor deze doelgroep, met marketing als speerpunt.”

Jeroen Verbrugge, FLEX/design: “Met de overvloed aan stimuli die de consument ontvangt langs vele kanalen wordt de finale aankoop beslissing toch uiteindelijk bij het schap gemaakt of wordt – via een on-line aankoop – de eerste ervaring met het product en het merk altijd eerst via de verpakking overgebracht. Tijdens het NL Packaging Event zal dit belang volop in de belangstelling staan en zal FLEX/design haar gepassioneerde bijdrage leveren”.

Bart Lauwaert, Grafische Groep Matthys: “Al sinds de eerste editie in 2014, nemen we jaarlijks deel aan de “Vakdag Print & Sign”. Dit boeiende grafische netwerk-event wordt door Management Media georganiseerd. Het sympathieke team van Management Media heeft voor ons ruimschoots bewezen dat ze prachtige én succesvolle events kunnen neerzetten. Ook in dit gloednieuwe tweedaagse Packaging Event in Amersfoort hebben we alle vertrouwen. We hebben meteen ingetekend. Afspraak in maart 2019.”

Joop Meerbeek, Naber Plastics: “Bij Naber Plastics zijn wij altijd bezig om Innovatieve producten te ontwikkelen! Dit zijn de momenten om te laten zien waar de kracht van ons bedrijf ligt! Innoveren zit in onze DNA!”

Ronald van Koert, DaklaPack Europe: “Goed initiatief van Management Media. De verpakkingsmarkt heeft behoefte aan partners die vernieuwen, creëren, verduurzamen en durven, DaklaPack is hierin uw professionele partner.”

Martijn Hendal, Reynders label printing: “Innovatie zit in ons DNA en de “big bang” die ontstaat als mensen je op zo’n event benaderen met hun vragen en ideeën is fenomenaal. De verpakkingsmarkt vraagt om meer specialisme en MangementMedia biedt een prachtig ontmoetingsplatform op een bijzondere locatie. Wij hebben dan ook geen seconde getwijfeld om deel te nemen aan het komende netwerk-event om onze innovaties, creaties en duurzame oplossingen door een select publiek te laten evalueren.”

Heeft u ook interesse en wilt u meer informatie?

Partners